လတ္တေလာ လူမႈကြန္ရက္မွာနာမည္ၾကီးေနတဲ့ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားအေပၚ ေဝဖန္ေျပာဆိုေနမႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ကြ်န္မအေနနဲ႕ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ျဖန္႔က်က္စဥ္းစားမိတယ္။ လက္ရွိ ရုပ္ရွင္ရံုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရံုတင္ျပသေနတဲ့ “ မီ ” ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားက ယခုခ်ိန္ထိ ေဝဖန္မႈမ်ားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ မီ က ကားရဲ႕ဇာတ္ဝင္ခန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျပစ္တင္ေျပာဆိုတာမ်ိဳးေတြပါ ။ ဒီလိုျပစ္တင္ေျပာဆိုမႈမွာ ကြ်န္မအေနနဲ႔ သတိထားမိတာကေတာ့ မီ ဟာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ ယခုေလာက္ ေဝဖန္ေျပာဆိုခံေနရသလားဆိုတာကုိ ေမးခြန္းထုတ္မိပါတယ္။
” မီ ” ဆိုတဲ့အမ်ိဳးသမီးဟာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးဆိုၿပီး လူအမ်ားသတ္မွတ္ထားတဲ့ ပံုစံေတြထဲက ကြဲထြက္ေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ မိန္းမမွန္ရင္ဆုိၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေဆးလိပ္မေသာက္ အရက္မေသာက္ရ အိေျႏၵရ(..) အမ်ိဳးသမီး စတာေတြကို ခြဲထြက္ထားတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ ။ ဒီရုပ္ရွင္က လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ထဲက ဆရာမၾကီးၾကည္ေအးက ေရးသားခဲ့တဲ့ ဝတၳဳကုိ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ျပန္လည္ရိုက္ထားျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မီ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကလည္း အျပင္မွာတကယ္ရွိတဲ့အမ်ိဳးသမီးျဖစ္တယ္ဆိုတာပဲ။
ကြ်န္မအေနနဲ႔ ဒီေနရာမွာ ေဝဖန္ခံရျခင္းအေပၚကို အဓိကထား ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မီ ဟာ ဒီဇာတ္ကားမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ ေဝဖန္ခံရတယ္ ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးမို႔ေပ့ါ ။ လူငယ္ေတြ အတုယူမွားမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကလည္း တေၾကာင္း တစခန္းေပါ့ ။ ေဆးလိပ္သိပ္ေသာက္တဲ့မီဟာ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေဆးလိပ္ရဲ႕ေက်းဇူးနဲ႔ ေသဆံုးသြားရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မီဟာ မိန္းမေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ ပိုေဝဖန္ခံရသလားလို႔ ကြ်န္မစိ္တ္ထဲမွာ ေတြးထင္မိတယ္။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာဆိုရင္ တျခားအမ်ိဳးသားေတြဟာလည္း အရက္ေဆးလိပ္ေသာက္ၾကတာပဲ ။ ဒါကိုေတာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အျပစ္လို႔မျမင္ၾကပဲ သမားရိုးက် ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္လို႔ပဲ ထင္ျမင္ၾကၿပီး ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ျခင္းအျပင္ ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈတစ္စံုတစ္ရာကို မျပဳလုပ္ၾကတာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလက ျပဳလုပ္သြားတဲ့ ဝႆန္ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာလည္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းက ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ခံရတာကို ကြ်န္မ သတိထားမိတယ္။ ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ခံရတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းက အမ်ိဳးသမီးဝိုင္ေသာက္ေနတဲ့ဇာတ္ဝင္ခန္းပါ ။ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး ဝိုင္ေသာက္ၾကျခင္း အတူတူ အမ်ိဳးသမီးဝုိင္ေသာက္တဲ့အခန္းကိုေတာ့ ျဖတ္ေတာက္ခံရတာပါ။ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အမ်ိဳးသားေတြ အရက္ဘီယာဆိုင္ထိုင္တဲ့အခန္း ၊ ဧည့္ခန္းမွာ အရက္ထိုင္ေသာက္တဲ့အခန္းေတြကို ေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ားေတြ႔ရၿပီး ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ျခင္းမခံရတာကိုလည္း သတိထားမိတယ္။ သို႔ေသာ္ ယင္းဇာတ္ကားမွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးဝိုင္ေသာက္တဲ့အခန္းကိုေတာ့ ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ခံရတယ္ဆိုသည္ကိုေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူပင္ လြန္ခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းအတြင္းက ကြ်န္မျပန္ၾကည့္မိတဲ့ “ မိုးသက္ေလကိုေျခြတဲ့ေဆာင္း ” ဆိုတဲ့ ျမန္မာရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေဟာင္းတစ္ခုမွာလည္း အလားတူအေနအထားမ်ိဳးကို ေတြ႔ရတယ္။ ယင္း ဇာတ္ကားမွာလည္း ခ်မ္းသာတဲ့မိသားစုတစ္ခုမွာၾကီးျပင္းၿပီး ေခတ္ဆန္ဆန္ေနတတ္တဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရယ္၊ တဖက္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ၾကီးျပင္းၿပီး ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီ ျမန္မာမိန္းကေလးလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈန္းေတြနဲ႕ ေနထိုင္တဲ့မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္အေၾကာင္းတို႔ကို ရိုက္ကူးထားတဲ့ရုပ္ရွင္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကားမွာလည္း ေခတ္ဆန္တဲ့ မိန္းကေလးကို အိေျႏၵမရွိတဲ့မိန္းမ၊ လ်ပ္ေပၚေလာ္လီၿပီး လူအမ်ား အထင္ေသးစရာ မိန္းမတစ္ေယာက္အျဖစ္ သရုပ္ေဖာ္ထားၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ သူတစ္ပါးဖ်က္ဆီးျခင္းကို ၾကံဳရကာ ဇာတ္သိမ္းရပံုမ်ိဳးနဲ႕ ပံုေဖာ္ထားပါတယ္။ တဖက္မွာေတာ့ ျမန္မာဆန္ ၊ မိန္းမဆန္ဆန္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕တဲ့ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ လူအမ်ားရဲ႕ ခ်စ္ခင္ခ်ီးမြန္းျခင္းကိုခံရၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အမ်ိဳးေကာင္းသားလို႔ဆိုသူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သြားတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ဇာတ္ကူးပံုေဖာ္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအျမင္မွာ မိန္းမတစ္ေယာက္ ေဆးလိပ္ ၊ အရက္ေသာက္ရင္ ၊ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ့္သေဘာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနရင္ ဒီမိန္းမကို နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီး ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကတာ ယခုထိပါပဲ ။ မိန္းမနဲ႔ ေဆးလိပ္ ၊ အရက္ကို တြဲျမင္လိုက္ရင္ျဖင့္ နွာေခါင္းရႈံ႕ခ်င္စရာလို႔ ထင္ျမင္တတ္ၾကတယ္။ တဖက္မွာလည္း ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳမူေနထိုင္တတ္တဲ့မိန္းမဆို မေခသူလို႔ ထင္ျမင္တာမ်ိဳးလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အနွစ္ႏွစ္အလလက ၾကီးစိုးအားေကာင္းခဲ့တဲ့ ေပတရီအာခီလို႔ေခၚတဲ့ ဖိုဝါဒၾကီးစိုးေရးရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြလို႔ ျမင္တယ္။ မိန္းမဆိုရင္ သိကၡာ အိေျႏၵနဲ႔ျပည့္စံုၿပီး သိမ္ေမြ႔ႏူးညံံ့ လိမၼာယဥ္ေက်း အလိုက္သိ စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ခ်ဳပ္ထိန္းမႈမ်ားနဲ႔ ေနထုိင္တတ္ဖို႔ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ မိဘဘိုးေဘးေတြက ဆံုးမခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီလိုမေနတဲ့မိန္းမမ်ိဳးကိုဆိုရင္လည္း မိန္းမေကာင္းမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့လည္း သတ္မွတ္ၾကတာမ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။
အဓိကျပႆနာကေတာ့ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာဆိုရင္ ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းသူေတြအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ထားျခင္း ခံထားရတယ္။
အဓိကက က်ားႀကီးစုုိးတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာအၿမဲတမ္း ယဥ္ေက်းမႈ၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားအျဖစ္ ပံုုေဖာ္ျခင္းခံရၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ လူသားျဖစ္မႈကုုိ လ်စ္လ်ဴရႈခံေနရၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ က်ားနဲ႔မ ျပစ္မႈျခင္းတူတူက်ဴးလြန္ၾကရင္ေတာင္မွာ ေယာက္်ားေတြကုုိပုုိခြင့္လႊတ္ေပးတတ္ၾကၿပီး အမ်ိဳးသမီးေေတြက်ေတာ့ အၿမဲအျပစ္ေျပာခံရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးဆုိတဲ့ စံေဘာင္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အညီ ျပဳမူေနထုိင္ျခင္းမျပဳဘူးဆုိရင္ အဲအမ်ိဳးသမီးဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းကုိခံရတယ္။
ဥပမာ မီဇာတ္ကားမွာဆုိရင္ေတာ့ မီဟာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေသသြားရတာပဲ။ ေမးခြန္းထုတ္ဖြယ္ရာရွိတာက လူ႔ေလာကႀကီးကုုိစိတ္ကုုန္ေနတဲ့အရာျခင္းအတူတူ မီေနရာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ဆုုိရင္ေရာ၊ အဲအမ်ိဳးသားဟာ လူ႔ေလာကႀကီးကုုိစိတ္ကုုန္ေနလုုိ႔ စိတ္ႀကိဳက္ေနထုုိင္၊ အမ်ိဳးသမီးေတြတေယာက္ၿပီးတေယာက္နဲ႔ တြဲ၊ အရက္ေသာက္၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ဆုုိရင္ေရာ ဒါမ်ိဳးဇာတ္သိမ္းခန္းမ်ိဳးဆံုုရႏုုိင္သလားဆုုိတာပါပဲ။ ဆုုိေတာ့ကာ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္တရားမ ွ်တမႈဆုုိတာဘယ္မွာလဲ။ လူသားအျဖစ္လြတ္လပ္စြာရပ္တည္ခြင့္ဆုုိတာကုုိ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ဆုုိတာေတြနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး သမုုိင္းေၾကာင္းတေလ ွ်ာက္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြကုုိ ပံုုေဖာ္တာက ႏွစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္လုုိ႔ ယူဆလုုိ႔ရပါတယ္။ တစ္ခုုကေတာ့ Angel (သူေတာ္ေကာင္း နတ္သမီး) နဲ႔ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Whore (အပ်က္မ၊ မေကာင္းတဲ့မိန္းမ) ေပါ့ေလ။ ႏွစ္ခုထဲကတစ္ခုျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ ဒုတိယတစ္ခုျဖစ္ရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းခံရမယ္ဆုိတာေတြနဲ႔ႀကီးျပင္းရွင္သန္လာရတဲ့ က်မတုိ႔ အမ်ိဳးသမီးထု။ က်မတုိ႔ရည္မွန္းတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့၊ မ ွ်တတဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းကုိ သြားဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ လူကုိလူလုုိ႔ျမင္ဖုုိ႔အေရးႀကီးၿပီး သမုုိင္းစဥ္ဆက္တေလ ွ်ာက္ဖယ္ထုတ္ပလွပ္ျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အသံေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ၊ ကုိယ္ပုိင္အေတြ႔အႀကံဳေတြကုိ က႑အသီးသီးမွာ မ ွ်တစြာ ပံုုေဖာ္ျခင္းခံရဖုုိ႔ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ သံုးသပ္မိပါတယ္။
စုေလးငံုု